پرینتر سه بعدی دندانسازی

ساخت وبلاگ

امروزه شاهد کاربردهای متفاوت پرینت  پرینتر سه بعدی دندانسازی ۳ آتی در دنیای پزشکی و خصوصا دندان پزشکی هستیم. در پژوهشی با عملکرد دانشمندان دانش گاه دندانپزشکی دانشکده بوفالو، پروتزهای دندانی در بعدی مجاورت هوشمند خیس میگردند.امروزه سرویس ها پرینتر ۳ آتی مخلفی در جهان وجود داراست. حدود دو سوم از جمعیت آمریکا که دندان تصنعی دارا‌هستند، از عفونت های ساده دهن سختی میبرند و علائمی زیرا قرمزی، التهاب و تورم دارا هستند. دانشمندان دانشکده بوفالو معتقدند که یک راه‌حل نوآورانه که بر پایه ی فناوری پرینتر سه آتی ابتکار کرده اند، قادر است در طیف وسیعی از پروتزهای دندانی و دستگاه های بالینی کاربرد داشته باشد. پیرو تماما این رسیدگی را توضیح میدهیم.

پرینت ۳ آینده پروتزهای دندانی با مواد دارویی سبب مقاومت آنان در قبال عفونت میگردد
با استعمال از پرینتر سه آتی ، پروتزهای ویژه ای مشمول کپسول های میکروسکوپی که قدرتمند به در اختیار گرفتن رهایش داروهای ضد قارچ می‌باشند، ساخت و ساز گردیده اند. این داروها از روش یک لایه متخلخل باطن یک پوشش تزریق میگردند. برخلاف طرز های فعلی که به ضدعفونی پروتزهای دندانی میپردازند، این نحوه میتواند در حالی که پروتزهای دندانی در معاش روزانه به کارگیری می‌شوند، به ضد عفونی دندانها بپردازند.

پراوین آرنی، استادیار مجموعه زیست شناسی دهن و دندان، اعلام کرد :” پرینت ۳ آینده انقلابی در ساخت و ساز میباشد و توسعه و گسترش بسیار متعددی در مورد های متفاوت از قبیل رزولوشن بالا، تکنیک های چاپ سریع و همینطور در طیف پهناور ای از مواد قابل چاپ مثلا پلیمرها و فلزات بسط نموده است. این پروژه به صورت موثری مواد تصنعی و مصنوعی متداول مثل متیل متاکریلات (methyl methacrylate) را برای پرینت ۳ آجل عرضه می نماید. این ماده به صورت استاندارد برای ایجاد کرد پروتزهای بالینی، مثلا پروتزهای دندانی و مفاصل تصنعی و مصنوعی به کارگیری می گردد که در یک آزمایشگاه آیتم به کار گیری قرار می‌گیرند که مشتمل بر چند مرحله دشوار و مشقت بار میباشد. شیوه جدیدی که درین فعالیت توضیح داده گردیده، به صورت موثری از نیاز به ایجاد کرد آزمایشگاه دوری می نماید و به صورت بالقوه میتواند در کلینیک تخت گاز و با هزینه ای کمتر صورت پذیرد.”

پرینتر سه بعدی دندانسازی...
ما را در سایت پرینتر سه بعدی دندانسازی دنبال می کنید

برچسب : پرینتر سه بعدی دندانسازی, نویسنده : علی سلطانی 3ddentalprinter بازدید : 181 تاريخ : شنبه 31 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:41

طبق گفته این تولید کننده، حداکثر تا ۵۰۰۰۰۰ پرینتر سه بعدی دندانسازی تنظیمات برای این دوچرخه های پرینت سه آجل گردیده قابلیت پذیر میباشد که‌این موردها را می قدرت هنگام توصیه در فروشگاه اینترنتی Superstrata Studio که از ماه اکتبر فعال بوده میباشد، تصویب کرد. مثلا یک آیتم ممکن این میباشد که مواد حاشیه ای میتواند فلزی یا این که فیبر کربنی باشد. قابل ذکر میباشد که ارزش این دوچرخه ها بسته به نوع تنظیمات ارتقاء می‌یابد. این بها برای ورژن های بی آلایش از ۲۷۹۹ دلار و برای ورژن های الکتریکی از ۳۹۹۹ دلار آغاز میشود. خلال این، مخارج حمل و نقل نیز وجود داراست که قادر است از کشوری به مملکت دیگر متعدد باشد. تحویل بوسیله FedEx جاری ساختن میگردد و در سراسر عالم در دسترس میباشد.


اجزای دوچرخه فیبر کربنی پرینت سه آجل گردیده
شرکتSuperstrata  از آخرها ماه نوامبر استارت به ساخت‌و‌ساز این دوچرخه های پرینت سه آجل گردیده نموده است. درین مقطع آنان چندین آزمایشات فشرده اعمال دادند. طبق گفته این مجموعه، پرینترهای سه آتی آنان به خواسته پاسخگویی به تقاضای زیاد، ۲۴ ساعت ۷ روز هفته در درحال حاضر به کارگیری می باشند. آن‌ها همینطور در درحال حاضر ارتقاء تعداد چاپگرهای سه آجل خویش می‌باشند و امیدوارند که با ارتقا تعداد آن‌ها نوبت چاپ را برای ارتقا وسعت ایجاد کاهش دهند. با تحویل اولیه دوچرخه چاپ سه آجل گردیده،Superstrata  اظهار کرد که در موقعیت ساخت‌و‌ساز با حداکثر گنجایش میباشد. آیا این استارت ساخت‌و‌ساز انبوه اینگونه دوچرخه های پرینت سه آینده گردیده ای در آجل میباشد؟

پرینتر سه بعدی دندانسازی...
ما را در سایت پرینتر سه بعدی دندانسازی دنبال می کنید

برچسب : پرینتر سه بعدی دندانسازی, نویسنده : علی سلطانی 3ddentalprinter بازدید : 183 تاريخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:24

ABS یک ماده ارزان در دسترس، پرینتر سه بعدی دندانسازی مطلوب برای چاپ قطعاتی که نیاز به استحکام دارا‌هستند، و با امکان تحمل دمایی بالا میباشد. چاپ با ABS نسبت به PLA یه خرده فنی خیس و دشوار خیس میباشد، ولی گاهی نیاز میباشد که قطعه ی گزینه نظرمان را با این مواد نخستین چاپ کنیم. به این ترتیب می بایست ترفندها و قلق های عمل با آن را بدانیم.

مشخصات : ضد سایش، استحکام، مقاومت در قبال دما

تحقیق اجمالی
ABS یا این که همان Acrylonitrile Butadiene Styrene، در دنیای چاپ سه آتی عمر متعددی دارااست. این ماده یک کدام از کهن ترین مواد نخستین آیتم به کار گیری در پرینترهای سه آینده صنعتی بود. سال ها قبلی خیس، این پلاستیک در صنعت تحت عنوان یک ماده ی در دسترس و ارزان بسیار آیتم استعمال بود. ABS را تحت عنوان یک ماده مستحکم و ضربه پذیر می‌شناسند. به این ترتیب هر نقطه که قطعه ی برای به کارگیری ی وقت گیر بازه زمانی و بادوام بالا نیاز باشد، ABS مدام یک کدام از مورد هاست.

از لوازم بازی های لگوی روزگار کودکی، تا ساک دستی های خرید قرمز‌رنگ مادربزرگ ها، کلیه و همگی از مال ABS می باشند. دمای نسبتا بالایی مورد نیاز میباشد تا ABS به وضعیت نرمی یا این که دفورمگی در بیاید.

موقع چاپ با ABS قطعاً از فضایی با تهویه ی مطلوب به کار گیری فرمایید، به این دلیل که نزدیک دایم با رایحه و گازهای متصاعد گردیده از این ماده هنگام ذوب شدن، برای تندرست شما مضّر و خطرناک میباشد. این متریال موقع سرد شدن قصد به گردآوری شدگی دارااست، لذا موقع فعالیت با آن بایستی المانهای دمایی گوشه و کنار به خیر و خوبی در اختیار گرفتن شوند.

پرینتر سه بعدی دندانسازی...
ما را در سایت پرینتر سه بعدی دندانسازی دنبال می کنید

برچسب : پرینتر سه بعدی دندانسازی, نویسنده : علی سلطانی 3ddentalprinter بازدید : 234 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:50

پرینت سه آینده با فیلامنت ABS میتواند پرینتر سه بعدی دندانسازی بحران برانگیز باشد، با این حالا، در شرایطی که لازمات خاصی را که چاپ سه آجل دارااست را رعایت فرمائید، می‌توانید در کمترین فرصت یک فعالیت حرفه‌ای اجرا دهید. فیلامنت ABS برای اعمال عملیات چاپ سه آینده نیاز به دمای 230-260 رتبه داراست و هم اینگونه به بستر گرم مستلزم میباشد.

مدام شایسته ترین ایده این میباشد که دمای مطلوب فیلامنت ABS برای چاپ سه آینده را پیدا نمائید. یک سری چاپ آزمایشی به شما این قابلیت و امکان را میدهد که ادغام جامعی از پیکربندی چاپگر سه آجل را برای ساخت و ساز چاپ های سه آینده مستحکم و اثبات پیدا فرمائید.

فیلامنت ABS بسیار سریع خنک می‌گردد، بدین ترتیب یک تخت گرم گردیده پروسه را نماید می نماید و از هرگونه تاب برداشتن ماده خودداری می نماید.

در حالتی‌که قصد دارید با فیلامنت ABS چاپ نمائید تا گرما را در زمان چاپ نگه دارید، خوب میباشد یک محیط بخرید. خلال این، اصلی میباشد که مطمئن گردید در فضایی میباشید که به نیکی تهویه میشود، چون ABS قصد به ساخت و ساز بخار و بوی مقداری در طی چاپ دارااست.

چسبندگی حرفه ABS
همینطور دقت داشته باشید که چسبندگی فیلامنت ABS را در دست گرفتن فرمائید و اعتقادوباور نتایج نمایید که لایه به صحت به تخت چاپ چسبیده باشد؛ چون گه گاه ممکن میباشد مشکلی درین بخش تولید خواهد شد. با این اکنون، با اسپری چسبنده یا این که نوار کپتون، می توانید سبک‌هایی را چاپ فرمائید که به صدق به هم متصل شوند و بعداً به راحتی جداگانه شوند. اسپری را می قدرت از روی بستر چاپ شسته و فارغ از زحمت نوار را غیر وابسته کرد.

پرینتر سه بعدی دندانسازی...
ما را در سایت پرینتر سه بعدی دندانسازی دنبال می کنید

برچسب : پرینتر سه بعدی دندانسازی, نویسنده : علی سلطانی 3ddentalprinter بازدید : 213 تاريخ : يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:45

Material Extrusion یک فناوری رایج پرینت سه پرینتر سه بعدی دندانسازی آجل رومیزی برای قطعات پلاستیکی میباشد. گونه های رایج این فناوری، سبک سازی رسوبی_تلفیقی) (FDM میباشد. یک پرینتر FDM با اکسترود کردن یک لایه پلاستیکی به طور لایه به لایه بر روی پلتفرم تشکیل داد فعالیت می‌نماید.

مواد: فن ترموپلاستیک

(PLA ، ABS ، PET ، PETG ، TPU)

توجه ابعادی: ± 0.5 mm

کاربردهای متداول: محیط های برقی،آزمایشات هیبت گیری و تناسب،

الگوهای ریخته گری

نقاط قوت:دارنده شایسته ترین سطح،رنگ بی نقص

نقاط ضعف: آسیب پذیر،برای قطعات مکانیکی استوار وجود ندارد.

Material Extrusionیک مراحل پرینت سه آتی میباشد که در آن یک فن از مواد ترموپلاستیک جامد از روش یک نازل گرم گردیده،فشار داده می گردد و در‌این روند ذوب می‌شود. پرینتر مواد را بر روی یک سکوی تشکیل داد در امتداد یک مسیر از پیش رقم خورده ذخیره می نماید جایی که فن خنک و جامد می شود و در پایان یک جسم جامد را تشکیل میدهد.

این یک نحوه مقرون به صرفه و سریع برای ایجاد سبک های فیزیکی میباشد. مواقعی وجود دارااست که می قدرت از FDM برای تست کارایی به کار گرفت. ولی به جهت قطعاتی که سطح آن‌ها نسبتاً خشن و فاقد استحکام می باشند این فناوری محصور میباشد.

از مجال خلاقیت FDM در آخرها ده سال 1980 و تجاری سازی در ده سال 1990 به وسیله Stratasys ،پرینترهای سه آجل FDM گسترش کرده،کوچکتر و مقرون به صرفه خیس گردیده اند.اینک می‌توانید یک پرینتر سه آتی FDM رومیزی را تنها با چندین صد دلار خریداری نمائید.

پرینتر سه بعدی دندانسازی...
ما را در سایت پرینتر سه بعدی دندانسازی دنبال می کنید

برچسب : پرینتر سه بعدی دندانسازی, نویسنده : علی سلطانی 3ddentalprinter بازدید : 183 تاريخ : شنبه 24 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:58

کمپانی بوئینگ که بازه زمانی هاست پرینتر سه بعدی دندانسازی از تکنولوژی پرینتر سه آجل به کار گیری می نماید، هر سال ایمان خویش بدین فناوری را تجدید می نماید. این غول هوافضا بعداز به کارگیری از تکنولوژی پرینت سه آتی برای مثال سازی های متفاوت و پباده سازی قطعات به کارگیری پایانی، اینک قطعات پرینت سه آتی گردیده را برای ماهواره های آمریکا توسعه و گسترش میدهد. بوئینگ فعلا به صورت خاص در اکنون تشکیل داد WGS-11+، یازدهمی ماهواره در شکل فلکی WGS، در ال سگوندو در کالیفرنیا میباشد. این پروژه که با شرکت کردن ارتش آمریکا جاری ساختن می گردد، به خواسته ارتقاء قابلیت و امکان های ارتباطاتی برای نیروهای آمریکایی و در عین حالا یاری به نگهداری در قبال پارازیت و تداخل پباده سازی شد‌ه‌است.

خرید پرینتر سه آجل
تشکیل داد قطعات ماهواره با به کار گیری از تکنولوژی پرینت سه آتی کمپانی بوئینگ امیدوار میباشد با به کارگیری از فناوری پرینت سه آینده، مجال ایجاد کرد را به شدت کاهش داده و این ماهواره را در سال ۲۰۲۴ تحویل دهد. Troy Dawson، نائب رئیس سیستم های ماهواره ای بوئینگ، اعلام‌کرد: “ما در اکنون چاپ بیش تر از هزار قطعه برای WGS-11+ هستیم که به ما این قابلیت و امکان را میدهد تا سفارشی سازی را به طوری تعریف‌و‌تمجید کنیم که کارایی سیستم را سوای نیاز به فرصت های وقت گیر یا این که ابزارهای سفارشی بهبود بخشد. ما میدانیم که سرعت چقدر برای این ماموریت اساسی میباشد. سرعت ساخت‌و‌ساز به معنای اثربخشی در قبال تهدیدها میباشد. ما همانگونه که به سپرده گذاری در فناوری و فرآیندهای خویش ادامه میدهیم، میدانیم که یک ماهواره با توان شبیه میتواند حتی سریعتر تحویل داده خواهد شد”.

پرینتر سه بعدی دندانسازی...
ما را در سایت پرینتر سه بعدی دندانسازی دنبال می کنید

برچسب : پرینتر سه بعدی دندانسازی, نویسنده : علی سلطانی 3ddentalprinter بازدید : 215 تاريخ : پنجشنبه 22 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:21

برای ساخت‌و‌ساز قایقMAMBO  از یک شیوه پرینت پرینتر سه بعدی دندانسازی سه آتی فیبر پیوسته به کار گیری شد. در‌این طرز یک ربات Kuka با هدایت الگوریتم، یک پلاستیک ترموستینگ مالامال گردیده با الیاف (در این باره شیشه) را تزریق می نماید که در معرض یک منبع فروغ ماوراء بنفش دشوار میگردند. این سیستم قابلیت ساخت‌و‌ساز قطعات مدل خیس، مقاوم خیس و با دوام بیشتر را با ضایعات کمتر و فارغ از ساخت و ساز پوسته های بدور از دسترس آماده می سازد. قایق MAMBO احتمالاً یکی‌از پر رنگ ترین پروژه ها برای نشانه دادن توان های این فناوری پرینت سه آتی میباشد. دسته تولیدکننده قایق  MAMBO توضیح دادند که ساختار مونوهال قایق با انواع نامتقارن بر روی محور تشکیل‌شده اند. این قایق در نقطه پایان عملیات پباده سازی پاره ای مشابه جریان آب شد. رئیس برهان و بنیانگذار کمپانی ارائه دهنده سرویس ها پرینت سه آتی آفریننده این قایق اظهار داشت: “ما در سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه قایق Genoa کمپانی کردیم و ایده ایجاد کرد قایق MAMBO طی این اتفاق افتاد به ذهنمان رسید. در صدر طرح این پروژه صورت گرفت که بعد از آن به حقیقت تبدیل شد و در غایت قایق MAMBO به دریا رسید. ما با تقویت معنا سفارشی سازی و ساخت‌و‌ساز یک پباده سازی منحصربه‌فرد، یک قایق پرینت سه آجل گردیده گسترش دادیم تا برای همگان قابلیت و امکان فهم و شعور و تجارب دریا را مهیا سازد. تمامی اینها سوای همیاری شرکای ما که بدین پروژه بلند پروازانه ایمان داشتند، قابلیت و امکان پذیر عدم وجود. “

پروسه پرینت سه آتی اول قایق فایبرگلاس
برای پرینت سه آجل این قایق موتوری دو روبات گزینه به کار گیری قرار گرفت. هر قسمت به طور غیروابسته ساخت و آن گاه طی عملیات مونتاژ به یکدیگر متصل شدند. آن‌گاه قایقMAMBO  برای ارائه در نمایشگاه قایق جنوا با رنگ آبی‌رنگ رنگ کردن شد. این قایق مثال نیکی میباشد که تجهیزات تکنولوژی پرینت سه آتی در قسمت دریایی را به اکران می‌گذارد و امیدوارم که ساخت‌و‌ساز کنندگان قایق بتوانند از آن الهام بگیرند.

پرینتر سه بعدی دندانسازی...
ما را در سایت پرینتر سه بعدی دندانسازی دنبال می کنید

برچسب : پرینتر سه بعدی دندانسازی, نویسنده : علی سلطانی 3ddentalprinter بازدید : 148 تاريخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:46